სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო თემის ავტორი
|
||
სახელი და გვარი
|
თინათინ მელაშვილი
|
|
რაიონი
|
ამბროლაური
|
|
სკოლა
|
წესის საჯარო სკოლა
|
|
ქალაქი
|
ამბროლაური
|
|
kთემის მონახაზი
|
||
თემის დასახელება
|
||
ვხარჯოთ ეკონომიურად და ყაირათიანად!
|
||
საგანი ფიზიკა
|
||
დონე/კლასი დონე2.
კლასი 8.
|
||
ნინი ნატმელაძე,ფეფო
მაისაშვილი,გიორგი გოგობერიშვილი,გურამი გოგობერიშვილი,გიორგი მელაშვილი,ბექა
იაშვილი,შოთა გოგობერიშვილი
|
||
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
||
10 დღე
|
||
თემის საფუძვლები
|
||
ე,შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები :ფიზVIII.5
|
||
ოსწავლეს შეუძლია კვლევის საგანი და კვლევის ეტაპები
მოსწავლეს შეუძლია
კვლევითი პროცედურის განხორციელება,მონაცემთა აღრიცხვა
იყენებს
მონაცემებს სათანადო სიზუსტით
აკეთებს
ანალიზს მონაცემტა საფუძველზე
|
||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები :
|
||
მოსწავლეები
ისწავლიან მონაცემების წარმოდგენას სხვადასხვა სახით, შემცირდება ენერგიის
უყაირატო ხარჯვა,რაც დადებით გავლენას მოახდენს ოჯახის ბიუჯეტს.
მოსწავლეები გახდებიან სანიმუშო
თანატოლებისათვის, მიაჩვევენ მათ გახდნენ რაციონალურები და ოპტიმალურად
გამოიყენონ რესურსები
მოსწავლეები
გააკეთებენ პრეზენტაციიას ჩატერებული კვლევების საფუზველზე
მოსწავლეები
განიმტკიცებენ თავიანთ ცოდნას ისტ-ის გამოყენებაში
|
||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
|
||
ზოგადი კითხვა
|
რა ენერგიის წყაროს იყენებთ ოჯახში ძირითადად?
|
|
თემატური კითხვები
|
რას
ეწოდება ელექტროენერგია? რა არის ელექტროენერგიის საზომი ერთეული? რა ეწოდება
ელექტროენერგიის საზომ ხელსაწყოს?
|
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
როგორ ირთვება
წრედში ამპერმეტრი? როგორ განვსაზღვროთ დენის ძალა წრედში?როგორხდება ძაბვის
გაზომვა?როგორ შევადგინოთ ელექტრული წრედი?
|
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
.კითხვა-პასუხი(პასუხობს
დამაჯერებლად,ავლენს საკითხის ღრმა ცოდნას);
ბროშურის
გაკეთება(ბროშურა ნათელ და ამომწურავ
ინფორმაციას გვაძლევს პროექტის მიზნების,მსვლელობის და შედეგების შესახებ)
ელექტრო მოწყობილობების ჩამონათვალი,რომლებსაც მოიხმარენ
მოსწავლეები ოჯახებში(კომპიუტერი,უთო,სარეცხი მანქანა,გამათბობელი,
ელექტროღუმელი,ტელევიზორი,ტელეფონი,მადუღარა,მტვერსასრუტი,ტოსტერი,ბლენდერი) თითოეული
მოწყობილების მიერ დახარჯული ელექტრო ენერგიის დანახარჯის აღრიცხვა(ცხრილები
პრეზენტაცია(მეტყველება,მსმენელებთან
კომუნიკაცია,თვალსაჩინოება)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევებირას
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეები
ერკვევიან ომის კანონი -დენის ძალა პირდაპირპროპრციულია ძაბვისა და
უკუპროპორციულია წინაღობისა(i=u|r). დენის ძალა იზომება
ამპერმეტრით, რომელი წრედში ირთვება მიმდევრობით. ძბვა იზომება ვოლტმეტრით. იგი
წრედში ირთვება პარალელურად. მოსწავლეები პრაქტიკულად შეისწავლიან დენის
მრიცხველით ელექტროენერგიის აღრიცხვას და დახარჯული ელექტროენერგიის
გამოანგარიშებას. მათ გაუჩნდებათ დანაზოგის გაკეთების სურვილი და შეეჩვევიან ელექტროენერგიის ყაირათიანად
ხარჯვას.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
დღესდღეობით დიდ
პრობლემას წარმოადგენს ენერგიის ხარჯვა
მაშინ როცა იგი არ არის უსასრულო და აგრეთვე დაკავშირებულია ზედმეტ
ხარჯებთან. ამ პროექტით ბავშვები გაათვითვიცნობიერებენ და ისწავლიან მის
ეკონომიკურ ხარჯვას.
მოსწავლეებს ვაძლევ
დავალებას აღრიცხონ ელექტრო მრიცხველის მონაცემები და აკონტროლონ მრიცხველის
მონაცემები ათი დღის განმავლობაში, ისე რომ დაადგინონ რამდენ ენერგიას მოიხმარს
ესა თუ ის ელექტრო მოწყობილება,
დავალების შესრულების
შემდეგ მოსწავლეებს ვავალებ გააკეთონ ცხრილები,სადაც ცალცალკე იქნება შეტანილი
ელექტრო მოწყობილობის მიხედვით ათი დღის დანახარჯი და ბოლოს გავაკეთებთ ამ
დანახარჯის ჯამს.
ცხრილის მიხედვით
მოსწავლეები გააკეთებენ დასკვნებს რომელი მოწყობილების გამოყენება არის
ყაირათიანი და მისი გამოყენება ოჯახს არ
დააწვება მძიმე ტვირთად. ასევე
განსაზრვრავენ რომელი ელექტრო მოწყობილების გამოყენება არის აუცილებელი და მისი
გამოყენების შემთხვევაში რამდენი კილოვატი ელექტრო ენერგია დაიხარჯება და შესაბამისად რა თანხა იქნება
დადასახდელი
მოსწავლეები პროექტის
საშუალებით შეძლებენ ისწავლონ ელექტროენერგიის ყაირათანი ხარჯვა და
თანატოლებსაცმიაჩვევენ იყვნენ რაციონალურები და ოპტიმალურად გამოიყენონ მათ ხელტ
არსებული რესურსები.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
სპეციალური საჭიროებები
|
პროექტზე მუშაობისა
ვითვალისწინებ მოსწავლეთა ინდივიდუალურ შესაძლებლობებს.
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების
ენა არ არის მშობლიური)
|
აღწერეთ დამატებითი
დახმარების საშუალებები ენაზე მუშაობისთვის, მაგალითად, სასწავლო კურსი და
ინდივიდუალური გაკვეთილები ბილინგვური მოსწავლეებისგან ან თემში მოხალისე
მასწავლებლებისგან, ქართული ენის შემსწავლელთათვის. აღწერეთ ადაპტირებული
მასალები, მაგალითად, ტექსტები, გრაფიკული გამოსახულებები, ილუსტრირებული
ტექსტები, ორენოვანი ლექსიკონები, თარგმანის პროგრამები. ჩამოთვალეთ კონკრეტული
რესურსები, რომლებსაც გამოიყენებთ. ასევე, აღწერეთ შეფასების მეთოდების
მოდიფიკაციები, სადაც მოსწავლემ უნდა წარმოაჩინოს თავის ცოდნა, მაგალითად,
შეფასების ფორმატში - მშობლიური ენის გამოყენება, ნაცვლად ქართულისა, ან ზეპირი
გამოკითხვა, წერილობითი ტესტის ნაცვლად.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
მაღალი აკადემიური
მოსწრების მოსწავლეები აკეთებენ და სკვნებს მაღალი აკადემიური უნარების
გამოყენებით
|
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა) |
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий